Alla inlägg under maj 2008

Av jenny - 18 maj 2008 10:06

Var inte roligt att gå ut med vovvan idag på morgonen kan jag säga... Endast 5 grader ute hua vad jag huttrade och frös, idag kommer min kära mor hit och ska hjälpa mig med städning o lite annat smått och gott. Nu får ni inte tro att jag är en sådan där person som låter mor göra allt när jag är i ett litet mindre aktivt tillstånd, jag ska nämligen själv laga lunch åt oss allihopa, jag, rasmus, daniel, mor och far. Sedan får jag nog ta och röja ur Rasmus akvarium som grott igen under två veckor :S Och ikväll ska jag byta på ngr utav mina små grisar där ute. Annars är det mesta lugnt, illamåendet börjar tack och lov avta, men utav ngn outgrundlig anledning kommer det på em...?! Man ska ju var illamående på fm? Ja ja jag är ju inte känd för att göra saker i rätt ordning, nej nu ska jag sätta fart ska även ta en sväng förbi L i em och hämta  hem en liten skinny hona från Helena, tack Helena. Och i veckan ska jag träffa A och äntligen få hem älskade Leni o Black Gift från Maria tuse tack vännen för dem! Känns så kul att börja få tillbaka orken och lsuten för marsvinen nu blir flera nya små förmågor som gör debut i sommar bla märtas dotter, Märta kommer nu när hennes kull är avand flytta till MAria vilken jag känner mig hlet trygg med och jag har ju kvar hennes dotter bra om hon kan göra nytta hos ngn annan då jag måste begränsa grisarna här hemma. nu ska jag ta och starta lite tvätt samt bädda rent och kika till våra fem nya små kattungar som kom i förrgår :D


Hej på er!

Av jenny - 15 maj 2008 14:01

Hra inte orkat skriva här på ett tag nu, men är verkligen fullt upp just nu, för om sju månader knappt kommer det en liten bebis till världen! Så alla ni som undrar och inte vetat om det utan sett min annons där jag drar ner på mina grisar vet nu vad det beror på. Kommer givetvid ha kvar ett gäng men många får nu flytta till nya hem där de kan få kel o den uppmärksam het som de förtjänar, för tillf'ället orkar jag knappt sköta mitt jobb och familj så är du intresserad tveka inte att höra av dig, jag vill så gärna att de ska få bra hem så pengarna spelar mindre roll finns flera lovande skinny ungar för avel o utställning nu efter USA imp MPHC*s Mr B samt flera vuxna avelshonor som även går att ställa. Och S läser du detta finns en ev två ridge honor till dig ;)!

Nu fr jag ta o vila lite då vi även hade så enorm tur att åka på magsjuka jag o sonen :S Ha en trevlig helg.

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards