Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Oj oj, vad tiden rinner iväg.

Av jenny - 1 december 2008 11:40

Var ett bra tag sedan jag gjorde mig hörd här.. :S Men som ni alla säkert vet har jag ju inte speciellt mkt ork för tillfället. kan lova att det tar på krafterna att vara höggravid, varför glömmer man alltid av sådant, med rasmus kommer jag bara ihåg att det gic jätte lätt och inte alls att jag väntade mig fördärvad de sista veckorna. För nu är det verkligen slut tampen är i v 39..!! Kan inte själv förstå att snart är kanon,kalas kulan borta ... HAr varit ganska många svängar det sista bla flera besök upp till sjukhuset då den lilla parveln sist jag var hos mvc hade lagt sig på tvären i magen, där fick jag bricanyl med tillhörande hjärtklappning och de fick vänt rätt bebisen, men vad tror ni den lilla bebben gör runt kl 20:00 på kvällen? Jo.. den vänder sig med rompan neråt.. fick åka upp på torsdagen för att de skulle se vad som skulle göras.. och peppa peppa de vände den rätt igen.. väldigt lätt gick det sa doktorn så den har anntagligen gott om plats samt ganska mkt vatten att rumla runt i. Så nu håller jag tummarna stenhårt att den hållt sig på plats sista veckan, ananrs blir det Ev snitt. Isch vill jag inte alls men men håll tummarna kära vänner för jag ska till mvc kl 15:00 idag.


På marsvinsfronten är det suuuper lugnt. Fick för ca 2 v sedan min allra sista kull på vääldigt länge en self/crested red kull. Naturligtvis vart de ju väldigt ljusa men honan har väldigt söt typ o får stanna tills vidare och crested  hanen får också stanna tillsvidare då det mig veterligen inte är för vanligt med röda crestade. Och efter som fadern är satin så får nog den lilla honan träffa ngn utav Lottas stiliga satin hanar när hon har åldern inne, blir nog troligtvis tidigast till sommaren, så ni ser liiiite planer finns det men inte många eller stora. ;)


Ha nu en härlig 1:a dec dag.


Kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 14 mars 2009 21:02

har inte vart inne på bloggen och skrivit på bra länge och kommentaren till inlägget ovan var vad som mötte mig... Säker menat som ett skämt men hur jävla roligt vart det då? En blog anser jag inte handlar enbart om mina marsvin, finns vääääldigt hem...

Av jenny - 4 februari 2009 08:36

  Ja jösses vad mycket mer det är med en liten bebis då manredan har en femåring.. Har gått och talat om för alla bekanta att jag kommer minnsan ihåg hur det var  när Rasmus var liten bebbe, men ack så fel jag hade... Men tur att jag har min lilla fa...

Av jenny - 30 januari 2009 10:18

Nu har vi fått bekräftat att kolik är ngt utav de jävligaste som finns.. Robin har det ju som tur är inte på natten utan det börjar vid 3-4 och håller i sig tills 10 på kvällen.. puh. Igår jobbade ju Daniel naturligtvis över och jag tror inte ens jag...

Av jenny - 21 januari 2009 11:19

  Ja vad ska man göra nu är även min mor sjuk... de vet inte vad det är men hon får stanna för fler undersökningar då hon natten till idag hade fruktansvärt ont i magen.. fan det blir mkt på en gång. Så nu .omplacerar jag de marsvinen som är på till ...

Av jenny - 17 januari 2009 19:23

Alla känsliga titta inte på denna! Jag har sjuk humor och denna vart riktigt rolig!!  http://www.youtube.com/watch?v=Zf80jYNg8Og...

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards