Alla inlägg den 11 mars 2008

Av jenny - 11 mars 2008 22:07

Var tvungen att kvälls blogga lite på min nya bärbaradator som fungerar nu.. :) Var nu ute hos marsvinen för och ge ´natta  mat och kan konstatera att Nattsmygarns Kalizo (Self DEW) nu är dräktig med  Hannas I'm Designed for Life. Hoppas på fina lakelands i DEW där efter som "Designed" också är en skinny i färgen DEW. Båda de små marsvinen kommer sedan få gå i pension och bara ha det gott med massa god mat och marsvins kamrater och retas med... Annars är här lugnt Västras årsmöte är på lördag och har tagit semester både fredag, lördag samt söndag ska bli så jädra skönt är ju redan ledig torsdag och måndag så halleluja...! Ska tillbringa bra med tid med mina marsvin samt Rasmus har lovat att vi ska ge oss ut iskogen och plocka påsk ris.. Undrar just hur detta ska gå då jag inte har tålamod och gå i skogen med en hund som springer framför benen hoppar mig i knävecken för och få mig och kika på mossan och alla underbara pinnar i närbild. Och både hund och son har en liten konstig förkärlek för pinnar. Då pratar jag inte om små pinnar utan (stoooraa) sådana som det nästan behövs två starka håriga karlar för och släpa fram.. Så ni kan ju tänka er hur vårt påskris kommer se ut. (som en hop med rejält björkvirke) När jag nu sitter och skriver här vill jag rikta ett hjärtligt tack till Pernilla Holmberg för den snabba hjälpen med och rätta mitt skriftliga prov iför uppfödarnamn registreringen! Ett stort tack för den snabba servicen och hjälpen. Men nu ska jag nog krypa till kojs och föröka samla lite energi om det nu är möjligt med en snarkande karl, vilt snurrande femåring samt en liiiten hund som tar lika mycket plats som en Grand Danoise.. Ja det blir ju ialla fall varmt och gott inga duntäcken här inte,dock ska man inte underskatta öronproppar. Det döver även de värsta timmerdragande snarkarna :D

Av jenny - 11 mars 2008 19:01

 JA så känns min stackars över hettade lilla popcorn hjärna... Ska bli så skönt och bara arbeta till yolv imorgon, coh sedan.... leeeeeeeeeediiig i 5 dagar!! Det var inte så hektiskt på jobbet idag men jag fick blinka  två och tre gånger idag.. när de boende skulle äta frukost så lyckades en utav de gamla rara damerna vira in sin smörgås i en bit servett, när jag tittar andra gången så har damen i fråga tagit två (läs stora) tuggor utav smörgåsen OCH servetten.. Kommentar från damen

 - Hemskt torra smörgåsar ni gör nu för tiden.

 JAg fick uppbåda all min koncentration för och inte bryta ihop... Vad ska man göra skratta eller gråta, det positiva var att fibrer är bra för magen MEN det kan bli trögt och få ut dessa fibrer. Det var allt för denna gång måste ut med vovven på kisse promenad. HA d gott.

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards