Alla inlägg den 9 april 2008

Av jenny - 9 april 2008 23:11

Det är mitt motto för tillfället eller kör så det ryker. Tiden flyger fram med allt som hör till men är nu ledig i fem hela dagar ska bli ooootrooooligt skönt kan ska ni veta! Eller ledig o ledig Rasmus fyller 5 år på fredag har då  lovat att vi ska åka och inhandla fiskar åt honom, får bli ngt lätt skött tex tetror eller lite ungfödande tandkarpar (guppy, platy mm) Hade i ngt svagt ögonblcik lovat honom ett akvarium som om vi inte hade nog med djur... tål o tänkas på nästa gång. Men vidarbefodrade då frågan till fadern, tänkte att den rubbar han inte för Daniel tycker att det räcker med djur som det är nu. Men tror ni jag fick lååång näsa när sambon säger JAVISST....!? Eehh .. jaha  brevid står en stolt rasmus o nynnar glatt.. Jag ska få fiskar.. jag ska få fiskar.

Jahapp då får vi utöka djur antalet då. Ska bli lite skoj oxå då jag i min ungdom mellan alla hopptävlingar med hästen födde upp fiskar på hobby nivå. Men gäller ju fan o hålla liv i dessa fiskar då Rasmus kommer hålla stenhård koll o döpa dem till alla möjliga namn redan bestämt att en ska heta Tjorven.. :S Och det blir inte roligt om ngn råkar gå bort ... Får väll bygga skydds nät runt pumpen o alla mat hål så de små makrillarna inte hoppar ut... Hos marsvinen är det lugnt väntar en kull röda och en skinny kull vilken dag som helst, ser sååå framemot små pipande knoddar igen :D

nu ska jag gå och lägga mig brevid en sambo med papper i örat..!? Ja de är sant HAN påstår att JAG snarkar Ha! Kan jag inte tänka mig, jag må göra många ljud men snarka.. Sur e han också då det krånglade med parabolen han  promt skulle sätta upp själv. He he men han e så söt när han sitter i soffan med lite hund i knäet o surar, :P Så god natt på er allihopa och skänk en tanke åt Engla som finns ngn stans ute i sverige och försök se alla ljusa stunder som livet ger även om det är bra mörkt ibland.

Av jenny - 9 april 2008 23:05

Skänker ett ljus åt lilla Engla som finns ngn stans därute.


Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards