Direktlänk till inlägg 15 mars 2008

Årsmöte och KM avklarat.

Av jenny - 15 mars 2008 20:06

Hua mej vad trött jag är... Gick uppkvart över fem för och bli upphämtad utav Lotta H vid sex då det bar av ner till KM:et i Mölndal.

Hade med mig två djur vår veteran Åsa-Britta¨, samt Majken, MAjken hade dock static.. Jag blir toookiiiig var inte länge sedan jag sanerade, då menar jag sanera virconade väggar och burar samt frontlinade alla grisar och badade de flesta, trodde detta skulle hjälpa då jag skurar alla burar varannan vecka och diskar matskålar och flaskor. Men icke kände att jag oorkaar inte detta så nu när jag kom hem tänkte jag ställa fram sebacilen för och kunna ta ALLA marsvin imorgon (givetvis inte skinnysarna) har alltid försökt undvika och sebacil doppa mina då jag inte gillar att doppa mina älsklingar i ngt som man måste ha skyddshandskar för eller man ej ska vara i närheten utav om man är gravid..!? MEN nu ser jag ingen annan utväg. :(

MEN tror ni jag hittar sebacilen.... NOPP har letat överallt väntar nu på att sambon ska komma hem och fråga om han sett den?! Men det värsta är att han gör helt oanmälda och obetydliga rensningar utav saker HAN anser vara ivägen eller skräp när HAN känner för det, har han nu slängt sebacilen blir jag gråtfärdig och går och lägger mig under täcket för ca sex månader framåt. (så alla ni som ringer eller mailar får ha överseende med att jag inte svarar :P) Så hålltummarna.


Åter till KM:et hade då ETT djur och ställa Å i pet och det gick väldigt bra BIS pet 6 slutade hon som :D Det är ju RAsmus marsvin som han fick då jag tyckte att det lilla nyfödda knyttet inte såg mkt ut för världen men han promt skulle ha kvar henne, och han verkar ju ha öga för sådant där ;)

Kul. Men nu ska jag koppla av alla förbaskade marsvins bekymmer och se klart på Tjorven och Skrållan o möla popcorn med min son. Ha en god lördags kväll

 
 
Angelika

Angelika

15 mars 2008 22:46

Strong Hold använde jag sist jag hade static (för ca ett år sen) och det har inte kommit tillbaks än, tack och lov!
Himla smidigt tyckte jag att det var, vill du vet mer om det så hör bara av dig.
Kram!

http://narnias.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 14 mars 2009 21:02

har inte vart inne på bloggen och skrivit på bra länge och kommentaren till inlägget ovan var vad som mötte mig... Säker menat som ett skämt men hur jävla roligt vart det då? En blog anser jag inte handlar enbart om mina marsvin, finns vääääldigt hem...

Av jenny - 4 februari 2009 08:36

  Ja jösses vad mycket mer det är med en liten bebis då manredan har en femåring.. Har gått och talat om för alla bekanta att jag kommer minnsan ihåg hur det var  när Rasmus var liten bebbe, men ack så fel jag hade... Men tur att jag har min lilla fa...

Av jenny - 30 januari 2009 10:18

Nu har vi fått bekräftat att kolik är ngt utav de jävligaste som finns.. Robin har det ju som tur är inte på natten utan det börjar vid 3-4 och håller i sig tills 10 på kvällen.. puh. Igår jobbade ju Daniel naturligtvis över och jag tror inte ens jag...

Av jenny - 21 januari 2009 11:19

  Ja vad ska man göra nu är även min mor sjuk... de vet inte vad det är men hon får stanna för fler undersökningar då hon natten till idag hade fruktansvärt ont i magen.. fan det blir mkt på en gång. Så nu .omplacerar jag de marsvinen som är på till ...

Av jenny - 17 januari 2009 19:23

Alla känsliga titta inte på denna! Jag har sjuk humor och denna vart riktigt rolig!!  http://www.youtube.com/watch?v=Zf80jYNg8Og...

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards