Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av jenny - 11 oktober 2008 19:13

Idag har det hunnits med en hel del... Fick lämnat två små marsvins tjejer som skulle flytta, hämtat nytt härligt hö, varit hos mor och far och fikat, sedan åkte jag och min mor och veckohandlade mat, medans Daniel och pappa fixade med deras tv antenn som tydligen krånglat. Har tydligen konstrat en del med både 1 och 2:an.. :S Har även hört andra som sagt att de haft bekymmer med dessa kanaler..?


Sedan åkte vi hem och lagade lite god lördags mat bestående utav potatis gratäng samt fläskfile´med tillhörande sås och sallade, inte fel alls. Och nu har jag och Rasmus kikat på Bolibompa medans Daniel satt upp lister i Rasmus rum och den kommande bebisens rum. Vi ska ju tapetsera om där eller rättare sagt pappa ska göra det men är skönt om det är slipat och klart så det bara är o smälla upp tapeterna :) Sedan tog han (daniel) även en långtur med Ella. Vet inte vad jag gjort utan honom, så glad att jag har en sådan underbar sambo nu när orken inte finns och värken är ganska jobbig.


Igår kväll var Therese är och lämande en stooor säck med morötter! TACK vännen :D Marsvinen har nu näst intill fri tillgång på grönsaker vilket de bara älskar och så  fort hö samt nya grönsaker är inlagda popcorn hoppar de som tokar!! Har aldrig sett liknande till och med gamla skinnyn Moppe på över 4 år gjorde ett tappert försök, det värmde hjärtat. men nu ska jag försöka få tvättat alla handdukar samt pinaler som ska med till Borås om en vecka, ska blir riktigt roligt att komma iväg igen, bara nu jag inte får så ont så jag måste ge mig efter halva dagen.... Nej får vila ordentligt dagen innan samt ta med värktabletter så ska det nog ordna sig ;)


Ha en trevlig Lördags kväll alla blogg läsare.

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards