Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av jenny - 16 oktober 2008 11:33

Idag skiner solen ute, lite konstigt väder vi har nu jag har absolut inget emot sol, men är det sol ena dagen är det givet regn nästa dag kommer som ett brev på posten.. Hmmmm... Knepigt det där.


Annars är här väldigt lugnt, Rasmus är på dagis, hunden ligger i sin korg och tuggar på allehanda ben hon rotat fram ur ngn gömma. Och jag själv ska försöka äta lite lunch. Är bättre med sammandragningarna ringde min BM idag och sa att så länge jag tar det lugnt är det ingen fara så hon sa åt mig på skarpen att ta det lugnt. Får vila mig ordentligt tills på lördag.. Ska ju bli så roligt att träffa alla marsvins människor igen! Så jag kan nog hålla mig ganska lugn blir lite mer rörelse när Rasmus kommer hem men det får gå. Desvärre har jag fyra grisar o bada imorgon innan lördag, får se hur jag orkar hmmm annars får de vara hemma, men en skinny ska jag väl klara av, kan ju sitta på stolen framför handfatet. Var ju hos doktorn igår pga utav foglossningen och sammandragningarna och han klämde rejält så jag kan knappt resa mig idag. Känner att stackars de äldre de har de inte lätt om det är så här att resa sig efter vargång man har satt sig ner.... Men jag får ju ngt gott för det om mindre än 2 månader. Jösses vad tiden går känns som om det var igår jag tog ett positivt grav test, tiden bara flyger iväg... Börjar man bli vuxen kanske ;)


Märta är faktiskt ngt bättre tassen har svullnat av ngt och hon är verkligen pigg som tusan hon vill inte gärna sätta ner den, men flyger runt som attan i buren och gör popcorn hopp, hur ska man tolka det.... Jaja får se vad vetten säger på måndag, skruttgumman är ju glad ialla fall och det värmer.



Nu ska jag peta i mig lite lunch i halv sittande ställning och ni andra får ha en trevlig torsdag!

Lägger in en bild på lilla Märtisen ;)

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards