Alla inlägg den 14 oktober 2008

Av jenny - 14 oktober 2008 18:50


Idag har Rasmus fått sin 5,5 års spruta, han var så duktigt inte ett ljud han sa. Grimaserade lite precis vid sticket men sedan var han glad och go igen, duktig kille!


Själv gör jag inte mkt alls idag, har sammandragningar så fort jag rör mig och de verkar inte ge med sig.. Är det inte bättre imorgon skulle jag kontakta barnmorska för ev tur upp till NÄL (Norra Älvsborgs Länsjukhus).

Drattade även på ända idag när jag och Rasmus var på väg till bilen, kan säga att det gjorde ju inte direkt saken bättre :S Är ömm som tusan i ryggen och svanken utöver foglossningen, som just nu gör att hela mitt "bäckensystem" känns som ett stort blåmärke anntingen jag sitter eller ligger.. Ska passa på och vila imorgon då jag måste orka med lördagen..


har även sådan ångest över min älskade skinny tjej Märta... Hennes ena framtass har börjat svullna upp :S Hon rör sig helt obehindrat men har fått en tid hos vetten på måndag... Har följt de tips som M hade på sin hemsida omifall det är ngn typ utav fång, hon får fjolårs hö, mindre kraftigt kraftfoder vitkål, samt B-vitamin.(sådan för tottosar) och smörjer med special liniment...Så snälla ni håll tummarna att allt går vägen,  för jag kommer förgås om det händer henne ngt :( Har konstaterat att jag har mkt kraftigt hö och det är ju bra men vissa hästar får ju fång utav det, samt sedan ahr de ju fri tillgång på morötter o vitkål samt andra grönsaker på em efter att affären gett mig sin låda för dagen .. Blev kanske lite för mkt för Märta med detta *suck*.

Ja det var allt för idag hoppas ni får en mysig tisdags kväll.

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards