Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Oooh regnet det öser ner....

Av jenny - 6 september 2008 09:10

 Japp, allt eftersom jag knapprar på tagenbordet forsar regnet ner ute.. UÄÄCKK, så förbannat trött på detta regn, hade det varit juni hade vi inte behövt införskaffa vår pool utan bara ta av oss i mässingen och skutta ut på vår kombinerade gräsmatta/pool. Allt i ett,varför inte..?!


Här är annars myycket lugnt jag rullar fram kan man ordagrant säga ni som sett kejsarpingviner på tv vet vad jag menar ser precis ut som en sådan fast magen kommer ju ca 3 km före mig när jag går in i ett rum. Men msåte säga att den är hemskt bekväm att vila händerna eller glaset på. Det som skrämmer mig lite är att det är ganska precis 3 månader kvar till min beräknade ned komst och man blir väl bara större...!!?? *panik* Jag kommer ju få åka skottkärra fram och tillbaka när jag ska ngn stans. Just nu ligger jag i soffan med datorn på.. gissa...? japp MAGEN, och Rasmus ser på bolibompa och kikar i ngn drakbok han fick utav min syster som han titt som tätt trycker framför näsan på mig för att visa mig de farliga drakarna som KAN komma o spruta eld på mig om man inte är snäll, och gissa en sak till han vill ha en i julklapp i stället för ett små syskon.. Puuuh hur förklarar man för en 5-åring att mamma inte kan pressa fram ngn drake utan endast små söta mjuka bebisar som skriker dygnet igenom? Ja där har jag lite och bita i... Annars är här ganska fint, ute hos marsvinen har det fötts två kullar Sparta's Majken (lakeland, bl/cream) nedkom med två yber söta lakeland tjejer en bl himmie samt en am crested zobel/white hona. Zobel honan fr stanna då hon är kompakt med en väldigt platt näsa och stora basset hound öron ;) Sedan har även Oop's Black Gift ned kommit med en kull på två skinny en hona, pew, jätte fin typ stora öron och vilka hudveck, samt en helsvart hane med den bästa typ som fötts här dock överbehårad grrrrrrrrr men han får nog stanna ett tag för att se hur han utvecklas. Pappan till hela spektakelet är "Vera's" Mustang som har Curry Coriander som fader och med tanke på typen utav dessa ungar lär han få stanna ett bra tag till och göra ngr fler kullar. Blir ju inte så många fram över ngr på höst kansten o ev ngr på vår kanten nästa kull är i alla fall beräknad till nov. Så helt bebis tomt blir det inte ;) Nu ska jag försöka linka mig ut till grisarna och ge dem frukost och lite äpplen. Ha en riktigt härlig lördag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jenny - 14 mars 2009 21:02

har inte vart inne på bloggen och skrivit på bra länge och kommentaren till inlägget ovan var vad som mötte mig... Säker menat som ett skämt men hur jävla roligt vart det då? En blog anser jag inte handlar enbart om mina marsvin, finns vääääldigt hem...

Av jenny - 4 februari 2009 08:36

  Ja jösses vad mycket mer det är med en liten bebis då manredan har en femåring.. Har gått och talat om för alla bekanta att jag kommer minnsan ihåg hur det var  när Rasmus var liten bebbe, men ack så fel jag hade... Men tur att jag har min lilla fa...

Av jenny - 30 januari 2009 10:18

Nu har vi fått bekräftat att kolik är ngt utav de jävligaste som finns.. Robin har det ju som tur är inte på natten utan det börjar vid 3-4 och håller i sig tills 10 på kvällen.. puh. Igår jobbade ju Daniel naturligtvis över och jag tror inte ens jag...

Av jenny - 21 januari 2009 11:19

  Ja vad ska man göra nu är även min mor sjuk... de vet inte vad det är men hon får stanna för fler undersökningar då hon natten till idag hade fruktansvärt ont i magen.. fan det blir mkt på en gång. Så nu .omplacerar jag de marsvinen som är på till ...

Av jenny - 17 januari 2009 19:23

Alla känsliga titta inte på denna! Jag har sjuk humor och denna vart riktigt rolig!!  http://www.youtube.com/watch?v=Zf80jYNg8Og...

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards