Alla inlägg den 7 januari 2008

Av jenny - 7 januari 2008 13:08


idag fick jag vackert promenera hem från jobbet i all slask  vid ca 10:00 då jag efter en hel morgons kallsvettningar samt nysattacker kännde att detta går inte. Orkade knappt servera de boende på jobbet frukost. Ska hämta Rasmus på dagis kl 14:00 ska även höra om han kanske inte kan få komma den stunden jag skulle ha jobbat imorgon också, då jag kände att jag får vara hemma en dag till. Har nu fått i mig lite mat och sett på tv känner mig fortfarande dunder förkyld och hur jag ska orka laga mat det vetti gudarna. Tur dagis bara ligger ett kvarter härifrån annars hade jag aldrig tagit mig dit.

Nej nog med självömkan nu, ute hos marsvinen har det inte heller hänt ngt under natten har känt på Dream´s och om hon inte föder snart så måste ungarna trilla ut av sig själva...?! Men pigg o glad är hon för det äter mat för hela stallet och piper så högt hon orkar när jag visar min snuviga näsa i dörren :) Man kan inte annat än och le. JA huanemej imorgon kommer en familj och ska kika på Röde orm en utav de röd hanarna som Io o Brainn fick i sin kull, en familj som köpt ett marsvin och fått reda på att de ska vara två. Sådana människor tycker jag om som tar denna paragraf i lagen  på alvar och ger sitt marsvin en kompis.. :) Nej nu ska jag ta lite het the och blunda lite för snart är här full fart... Ha det gott

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards