Alla inlägg den 23 januari 2008

Av jenny - 23 januari 2008 21:49


Idag fick äntligen Greta sina små bebisar eller små o små de vägde mellan 92-123gr... Tre tjejer blev det, vet inte vad som hänt men har varit 90% honor i de sista kullarna. :-) Vem vet kanske kommer ett bakslag sedan och blir enbart pojkar?! Dom mår  ialla fall bra alla tre och är i färgerna DE White, Saffron, samt white/Lilac. Saffron honan hade mkt bra kropp och ok behåring lilac honan var stooor men överbehårad och den andra lilla håriga saken som var DEW var helt klart över behårad men jag och sonen kom på ett mkt bra namn.. skratta inte nu (jag vet att vi har lite speciella namn) men det blev en helt klar Gun-Margit :-P De andra två små damerna kommer också få passande namn. Nu undrar ni kanske hur man bara kan komma på sådana namn som Ex Åsa-Britta eller Gun-Margit då ska jag nu avslöja detta för er, jag läser en serie som (ja jag läser faktiskt serier) heter Pondus och där finns hemskt många skojiga namn, och varför inte döpa till lite annorlunda jag är ju hemskt dålig på engelska så det kunde jag ju lägga ner med en gång men serie namn de var något för mig. Och tro det eller ej men Rasmus lär sig dessa namn precis hur fort som helst. Hi hi lite skoj får man ju göra sig. Så nu vet ni min hemlighet... Nje nu ska jg knyta mig för imorgon ska jg komma upp i tid tänkte jag ska ringa kompisen om IKEA trippen vi ska göra på tisdag, samt även hämta nyckel till utställningslokalen på lördag och ordna lite annat smått och gott inför lördagen och hjääälp trimma ridgeback. hmm ade glömt denna lilla atiralj. :-S Japp ut o trimma imorgon samt byta på de små liven of ota Gun-Margit :-D Tjo på er!

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards