Alla inlägg den 16 januari 2008

Av jenny - 16 januari 2008 19:46

Var tvungen o ladda upp en bild på köket med nya tapeterna.. förmörkt?

Samt en på vår kära söta Ella efter hon dansat hambo i soffan på daniels födelsedag, det tog visst hårt på terriern krafterna..?!

Av jenny - 16 januari 2008 17:34


Har ätit lite mat och idag bakde vi bullar! Var ett bra tag sedan vi gjorde detta så vi ska kalasa på dessa och lite saft framför bolibompa, sonen tjatar redan ett större hål i huvudet på mig ;-) får se om det är ngr bullar kvar, sambon är ngt i blixtväg när det gäller o norpa slut på bullar och kakor. Vilken jädra fart hade han varit ficktjuv måtte han varit rikare än statsministern *skrattar*. Så vi får väl ta de  minsta, men då msåte man ju ta fler.. eller...?


Lotta var här förut och hämtade de små svinen, fick även lurat mig till o vilja anmäla till utställningen i Linköping 1:a mars. Så det får vi nog ta och anmäla till. Men hon vet nog inte vad hon gett sig in på då både jag, son och hund plus marsvin kommer åka med henne :-D Läser du detta Lotta så håll ut jag ska inte anmäla så många djur *ler* Sedan fick jag även liiiite panik då det nästa vecka kommer ett litet gäng och sover här från fredag till lördag då utställningen är, först och främst håller vi på och renoverar och det ser ut som skrutt över allt, och vi hade ju en läcka i källaren för ett tag sedan så jag vågade inte ha de marsvinen som bodde där, så även de fick flytta in i marsvinshuset.. Vi ska nämligen köpa en sådan där söt liten gäst stuga på 15kvm efter sommaren som de ska få bo i, men hoppas de har överseende med alla mina grisar. Men är alltid så får vånda så fort ngn ska komma o titta på ngt som tillhör mig, ni skulle sett mig när hästen skulle flytta haha ...


Nu ska jag duscha min son och sedan sätta mig framför Bolibompa och äta bulle samt fylla i regbevis på de nya små glinen, ha en trevlig kväll.

Av jenny - 16 januari 2008 11:30

 Så innne efter en härlig promenad men hund och son, tog en skogstur. Var precis översvämmat i hela skogen lite synd men härligt ändå om man bort ser från allt dumpande och plaskande då avser jag inte sonen utan mig själv.. ;-) Ska nu låta sonen spela lite PC och själv bada två små lortiga skinny pojkar Moppe (Beatnik´s Mr Moppemusche) samt Taco ( Obession´s Name of The Game) de har gått med varsin tjej och tjejerna tyckte väl att deras frierier var lite för intima och gav ett eller flera gensvar genom att kissa ner grabbarna UÄÄK... Så nu får de bada så de blir fina och fräscha kanske går bättre på raggningsfronten då. :-D


Och igår när jag kom ut hade Montana fått tre små skinny tjejer. Två utav dem var i färgerna Golden/white med enormt fina skallar och ögon, men som sagt då var de överbehårade, den tredje honan vart golden/black och mkt bra behårad ok typ o fina öron så de får vara kvar på standby och så får vi se hur de utvecklas. Men en kull på tre tjejer!! det har inte inträffat här förut.. haha. Får väl äta upp det i nästa kull, och det blir väl Gretas (nej hon har inte fått ännu) blir snart lite tokig på damen...


Nej nu får jag sätta fart Lotta H skulle kika in och hämta sin lilla skinny hane och Dave, Dave min ridgeback hane ska få göra söta pettar hos henne. Ska blir oligt och se om det kommer ngn ridgeback då anlaget är dominant blir väl en utav de finaste jag sett då hihi. Ha det gott tjingeling

Presentation

Omröstning

Vem är du/ ni som läser min blogg?
 Reg marsvinsuppfödare
 Ej reggad marsvins uppfödare
 släkting/vän
 övrig person...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards